Door gebrek aan capaciteit onderhouden wij alleen nog maar onze eigen zonnepanelen installaties
Contact
Telefoon: 0570 71 48 46
Email: info@bonkelektro
Zie ook onze FAQ pagina voor veelgestelde vragen.
Klacht storing: aardlekschakelaar slaat uit.
Voordat u Bonk Elektro belt kunt u volgens onderstaand stappenplan zelf kijken via welke groep de aardlekschakelaar uit slaat.
- Schakel alle groepen bij de aardlekschakelaar horen uit. (Als u niet weet welke groepen bij die aardlekschakelaar horen schakel dan alle groepen uit.) Let op dat u eerst uw computer afsluit
- Schakel de aardlekschakelaar weer in.
- Schakel nu met tussenpozen één voor één de groepen weer in. Als na het inschakelen van een groep de aardlekschakelaar weer uitslaat is dit de groep waar de storing zit.
- Laat deze groep uit en schakel de aardlekschakelaar weer in.
- Schakel alle “goede” groepen nu in.
- Alles wat op de defecte groep zit aangesloten zal nu niet werken (groep staat uit). Haal nu van alle apparatuur op deze groep (alles wat nu niet werkt) de stekker uit de wandcontactdoos.
- Schakel de groep weer in. Als de aardlekschakelaar niet uitslaat zit het probleem in één van de zojuist losgekoppelde apparaten. Steek nu één voor één de stekkers weer in de wandcontactdoos, als nu de aardlekschakelaar weer uitslaat heeft u de boosdoener gevonden.
- Als de aardlekschakelaar nog steeds uitslaat bij de vorige stap dan kunt u nog proberen de verlichtingsschakelaars allemaal om te zetten. Bij zgn hotelschakelaars slechts één knop omzetten.
- Vervolgens schakelt u de aardlekschakelaar weer in. Als de aardlekschakelaar weer uitslaat zit de fout waarschijnlijk in de bedrading. U kunt ons bellen voor nader onderzoek.